czarter jachtów

Nasze jachty

s/y SKUMUR
zoom

s/y SKUMUR

DEHLER 37 CWS S/Y SKUMUR

Jacht z renomowanej niemieckiej stoczni o sportowym rodowodzie, został odkupiony od pierwszego właściciela w Holandii pod koniec 2018 roku w idealnym stanie technicznym. Przygotowany obecnie do swojego pierwszego sezonu czarterowego z całkowicie nowym wyposażeniem ratunkowym i nawigacyjnym, czeka na prawdziwych żeglarzy, którzy docenią niemiecką jakość klasy premium. SKUMUR nie ustępuje komfortem nowym jednostkom, przewyższając je często swoją solidnością, właściwościami nautycznymi i łatwością obsługi. Posiada trzy oddzielne kabiny z podwójnymi kojami, oraz obszerną jasną messą z kojami sztormowymi. Oddzielną kabinę prysznicową z ciepłą wodą, umywalką i toaletą. Dobrze wyposażony kambuz z kuchenką gazową i piekarnikiem, oraz dużą lodówką. Na chłodniejsze dni jacht wyposażono w mocne ogrzewanie Eberspaecher 2,3 kW.

Unikatowe rozwiązanie CWS (central electric winch system) oddziela sternika od pasażerów i pozwala na łatwą obsługę wszystkich lin za pomocą guzika bez odrywania rąk od steru. Idealne rozwiązanie kiedy w załodze brakuje doświadczonych żeglarzy, lub jacht jest prowadzony przez jedną osobę w rejsach samotniczych. Talia grota dostępna przy sterze, samohalsujący fok, autopilot, lazy jack, system szybkiego refowania grota i wiele innych ułatwień które powodują, że żeglowanie jest łatwe, szybkie i przyjemne.

Jacht świeżo po przeglądzie technicznym z nową kartą bezpieczeństwa dla 8 osób, dopuszczony do pływania pełnomorskiego, czeka na Was.

54 m2 

8 osób

3

 

powierzchnia podstawowa ożaglowania
max ilość załogi
liczba kabin
opis i rezerwacja
wyposażenie i udogodnienia
warunki oraz umowa
cennik
lokalizacja

 

Terminy czarteru = od początku maja do połowy października

W sprawie szczegółów wynajmu prosimy o kontakt:

irs@irsapartments.pl lub tel. +48 507 015 141

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE

 

- Ploter nawigacyjny B&G Vulcan 7" z Wifi, oraz funkcją Sailster - Nowy 2019 rok

- Mapy Bałtyku papierowe i elektroniczne- Nowe 2019 rok

- Bezprzewodowa sonda, log i wiatromierz Raymarine Tacktick

- Autopilot Raymarine ST6002+

- Kompas atestowany              

- Locja Bałtyk

- Spis świateł Bałtyk  

- Barometr-aneroid                                                

- Lornetka                                                              

- Sekundomierz                                                     

- Konwencja COLREG-72 z poprawkami

- Cyrkiel nawigacyjny

- Linijka 30 cm                                             

- Trójkąt nawigacyjny                                          

- Przepisy portowe Gdańsk

- Znaki i skróty stosowane na mapach                

- Dziennik jachtowy

- Spis radiostacji nautycznych           

 

WYPOSAŻENIE RADIOKOMUNIKACYJNE

 

- Radiotelefon VHF Icom-M505 z DSC  

- AIS nadajnik i odbiornik Camino-108W zintegrowany z ploterem.- Nowy 2019 rok  

- Radiopława awaryjna (EPIRB) macmurdo smartfind g8 gps 406 MHz, oraz AIS - Nowa 2019 rok.

 

WYPOSAŻENIE RATUNKOWE

 

- Tratwa ratunkowa 8-osobowa ISO 9650-1 pack 2 - Nowa 2019 rok

- Kamizelki ratunkowe spełniające normę transponującą  normę EN ISO 12402-2 (275N), 8szt. - Nowe 2019 rok

- Koła ratunkowe atestowane: sztuk 2 (jedno zaopatrzone w pławkę świetlną i tyczkę z flagą, oraz drugie  w linkę ratunkową).

- Rzutka pływająca długości 27,5 m - 1 szt.

- Pławka świetlna – 1szt.

- Pławka dymna pomarańczowa 1 szt.

- Pasy bezpieczeństwa 8szt.

- Rakiety spadochronowe czerwone, sztuk 12

- Apteczka pierwszej pomocy

- Narzędzia i części zapasowe                             

- Nożyce do cięcia olinowania stałego           

 

WYPOSAŻENIE KADŁUBOWE

 

- Szprycbuda 

- Koło sterowe Ø 100cm z rumplem awaryjnym

- System foka samohalsującego

- System rolowania foka

- Lazy Jack

- Kabestan elektryczny Lewmar 43 - 1szt.

- Kabestan manualny Lewmar 40 - 2szt.

- Kotwica główna: typ CQR, masa 15 kg z wciągarką Lewmar          

- Kotwica zapasowa rufa typ CQR, masa 10 kg

- Łańcuch kotwiczny: kaliber Ø 7 mm dł. 12,5 m  (lina hol. może być jednocześnie liną kotwiczną).

- Lina hol.-kotw.: Ø 16 (PD) lub 18 (PP) mm,  długość 43 m.     

- Bosak 1 szt.

- Cumy: 4 szt. Ø 14 (PD) lub 16 (PP) mm, długość 18 m    

- Żagle sztormowe kpl.

- Odbijacze: sztuk 6.

- Pompa zęzowa

 

WYPOSAŻENIE HOTELOWE

 

- Ogrzewanie Eberspaecher 2,3 kW. 

- Bojler ciepłej 12l.

- Lodówka

- Kuchenka gazowa  3 palnikowa z piekarnikiem,

- Butla gazowa propan butan 3 kg  - 2 szt.

- Zlew dwukomorowy

- Komplet naczyń i sztućców.

- Przetwornica prądowa 12/230V 300W WAECO

  

WYPOSAŻENIE SYGNALIZACYJNE

 

- Latarnie burtowe atestowane          

- Latarnia masztowa  - 1 szt.           

- Latarnia rufowa atestowana - 1 szt         

- Latarnia kotwiczna atestowana -1 szt       

- Reflektor radarowy  -1szt                    

- Kula czarna - 1szt -                  

- Stożek czarny – 1 szt

- Róg mgłowy – 1szt.     

- MKS  

- Tablica oznaczeń jednoliterowych MKS  

- Latarka elektryczna strugoszczelna  

- Bandera 

 

WYPOSAŻENIE PRZECIWPOŻAROWE

 

- Gaśnice grupy poż. ABC 2 kg - 2szt.      

- Koc gaśniczy – 1szt.

- Wiadro z linką: 2szt.                                           

- Toporek – 1 szt.

 

 Wymiary główne:  długość kadłuba:         LH =11,20 m,        szerokość     BH = 3,50 m,
                           wysokość boczna:   Dmax =1,25 m,       zanurzenie   Tmax.=1,85 m

 

Wskaźnik wyposażenia:  W= 31,6 m2          N= 1,25 m2  

Typ ożaglowania: slup,   Powierzchnia ożaglowania: 54 m2

Rodzaj silnika: stacjonarny, wysokoprężny  Yanmar, model: 3GM30F moc P = 17,7 kW 24 KM

Śruba napędowa: Gori Składana

Zbiornik paliwa: 100l

Akumulatory: 1 x 50Ah/12V silnik + 2 x 180 Ah/12V hotel

Szybkie ładowanie akumulatorów z 230V

OGÓLNE WARUNKI CZARTERU

 

1.       Ogólne warunki czarteru zwane dalej OWC, stanowią integralną część Umowy czarterowej i nie podlegają negocjacji.

2.       Armator przekaże Czarterującemu jacht s/y ……………………., nr rej POL ……., klasy …………. typ. ……………, posiadający aktualne dokumenty żeglugowe, Polisę zawierającą komercyjne ubezpieczenie Casco jachtu i OC Armatora. Jacht będzie wyposażony zgodnie z wymogami bezpieczeństwa.

3.       Armator przekaże Czarterującemu jacht gotowy do czarteru, tj. zaopatrzony w naładowane akumulatory, pełen zbiornik paliwa i wody pitnej oraz paliwo do kuchenki w dniu rozpoczęcia czarteru w godzinach 16 - 18 w porcie „Cesarska Przystań Jachtowa” , Gdańsk, ul. Dokowa (chyba że strony uzgodnią w umowie inaczej).

4.       Przekazanie jachtu odbędzie się na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego. Z chwilą podpisania protokołu Czarterujący bierze pełną odpowiedzialność materialną za jacht i całość wymienionego w nim sprzętu, znajdującego się na jachcie i poza nim. Jednocześnie Czarterujący oświadcza, że posiada odpowiednią i wystarczającą wiedzę popartą odpowiednim doświadczeniem do samodzielnego prowadzenia jachtu klasy pełnomorskiej w rejsie morskim i jest w pełni świadomy zagrożeń wynikających z tego typu rejsu.

5.       Najpóźniej w trakcie przekazania jachtu Czarterujący zobowiązany jest wpłacić Armatorowi kaucję gwarancyjną w wysokości określonej w umowie. Rozliczenie kaucji nastąpi w dniu zakończenia czarteru lub po usunięciu wszelkich braków wykazanych protokołem szkód powstałych w okresie czarteru. Wysokość kaucji nie ogranicza odpowiedzialności Czarterującego za wyrządzone istotne szkody.

6.       W okresie czarteru Czarterujący zobowiązany jest do przestrzegania wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej. Bezwzględnie zabrania się palenia tytoniu w kabinie jachtu.

7.       W przypadku przekroczenia rejonu żeglugi określonego w Polisie Ubezpieczeniowej pełną odpowiedzialność ponosi Czarterujący. Obowiązkiem Czarterującego jest zapewnienie Kapitana posiadającego odpowiednie uprawnienia, staż i umiejętność bezpiecznego prowadzenia jachtu zgodnie z dobrą praktyką morską.

8.       Czarterujący zobowiązany jest pokryć z własnych środków koszty opłat portowych, energii elektrycznej, łączności radiowej i telefonicznej, dodatkowego paliwa, smarów, gazu, spirytusu, wody pitnej itp.

9.       Czarterujący zobowiązany jest do bieżącej kontroli poziomu oleju w silniku i przekładni, naciągu i stanu pasków klinowych oraz kontroli układu chłodzenia. Uszkodzenia silnika wynikające z zaniedbań w/w czynności spowodują obciążenie Czarterującego kosztem napraw w autoryzowanym serwisie.

10.    Czarterujący zobowiązany jest do należytego przechowywania na jachcie całości osprzętu, ze szczególnym uwzględnieniem środków ratunkowych i pirotechnicznych, żagli oraz pomocy nawigacyjnych i dokumentacji jachtu.

11.    W okresie czarteru, Czarterujący zobowiązany jest w porozumieniu z Armatorem, pokrywać z własnych środków koszt ewentualnych napraw w zakresie niezbędnym dla kontynuowania żeglugi.

12.    Płatności za uzgodnione z Armatorem naprawy w zakresie usunięcia uszkodzeń wynikających z normalnej eksploatacji oraz uszkodzeń objętych ubezpieczeniem, zostaną zwrócone Czarterującemu przez Armatora lub Ubezpieczyciela za pośrednictwem Armatora, w możliwie najkrótszym czasie.

13.    W przypadku nastąpienia awarii jachtu, wejścia na mieliznę, kolizji morskiej lub innego zdarzenia ubezpieczeniowego Czarterujący jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Armatora oraz najbliższy oddział ubezpieczyciela lub najbliższego Komisarza Awaryjnego wskazanego przez ubezpieczyciela. Czarterujący nie może bez uzgodnienia z Armatorem samodzielnie dokonywać napraw jachtu, silnika i osprzętu ani zlecać ich osobom trzecim. W przypadku spowodowania awarii jachtu, wyłączającej go z eksploatacji na czas remontu, Armator ma prawo obciążyć Czarterującego kosztami odwołania kolejnych czarterów, do momentu zakończenia napraw. Czarterujący zobowiązany jest do usunięcia skutków awarii w możliwie najkrótszym terminie. Franszyza redukcyjna (udział własny w szkodzie) wynikająca z polisy obciąża Czarterującego.

14.    Czarterujący zobowiązany jest przekazać jacht Armatorowi  w dniu zakończenia czarteru do godz. 10.00 w porcie w Gdańsku – Przystań Cesarska (chyba że strony uzgodnią w umowie inaczej). Czarterujący przygotowuje jacht do przekazania t.j. umożliwi szybkie i łatwe sprawdzenie stanu technicznego i ilościowego osprzętu.

15.    W przypadku zakończenia rejsu w innym porcie, Armator ma prawo zażądać doprowadzenia jachtu do portu macierzystego lub przeprowadzić jacht na własną rękę, za zwrotem przez Czarterującego wszelkich kosztów z tym związanych.

16.    Zdając jacht Czarterujący zobowiązany jest do uzupełnienia wszelkich braków w osprzęcie. W przeciwnym wypadku, po wezwaniu przez Armatora, Czarterujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów napraw i uzupełnień w terminie 7 dni od zakończenia czarteru.

17.    Czarterujący przekaże jacht czysty, sklarowany i opróżniony z bagaży, zaopatrzony jak w pkt. 3 OWC. W przeciwnym wypadku Armator uzupełni gaz i paliwo na koszt Czarterującego. Za sprzątanie jachtu Czarterujący wnosi obligatoryjną opłatę w wysokości jak wynika z cennika.

18.    W przypadku rezygnacji z czarteru w terminie  

  •   minimum 60 dni przed rozpoczęciem czarteru - Armatorowi należy się 30% czarteru  
  •   od 59 d0 30 dni przed rozpoczęciem czarteru - Armatorowi należy się 60% czarteru  
  •   poniżej 30 dni przed rozpoczęciem czarteru - Armatorowi należy się 100% czarteru

19.    Niedotrzymanie terminów wpłat określonych w Umowie może spowodować zerwanie Umowy z winy Czarterującego i utratę całości dokonanych wpłat. Opłata czarterowa należy się Armatorowi za cały okres, w którym jacht był oddany do dyspozycji Czarterującego, niezależnie od stopnia jego wykorzystania.  

20.    Ustala się, że:

ü  Za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w przekazaniu jachtu Czarterującemu Armator zwróci równowartość doby czarteru.  

ü  Czarterujący ma prawo żądać zwrotu opłaty czarterowej za okres przerwy w eksploatacji jachtu, jeżeli przerwa ta zawiniona jest przez Armatora. Za pierwsze 24 godziny zawinionego postoju Armator nie traci prawa do opłaty czarterowej. Przerwa w eksploatacji jachtu spowodowana przez sztorm i inną siłę wyższą, blokadę, kwarantannę, strajki, zajęcie jachtu, uszkodzenie powstałe w trakcie eksploatacji nie powoduje utraty opłaty czarterowej.  

ü  Za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia zwrotu jachtu poza okresem umowy Czarterujący płaci Armatorowi karę umowną w wysokości 25% tygodnia czarteru oraz pokrywa koszty związane z odwołaniem następnego czarteru lub opóźnieniem jego rozpoczęcia ze szczególnym uwzględnieniem pokrycia kosztów noclegu kolejnej załogi.

21.    Armator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne zobowiązania zaciągnięte przez Czarterującego.

22.    Czarterujący nie może bez zgody Armatora zawrzeć umowy czarterowej z osobą trzecią.

23.    Armator nie ma prawa zawrzeć umowy czarterowej z innym Czarterującym, dotyczącej tego samego jachtu w tym samym terminie.

Termin

Czarter jednodniowy Czarter siedmiodniowy
01.05 - 05.05 700,00 PLN 4400,00 PLN
06.05 - 16.06 600,00 PLN 3600,00 PLN
17.06 - 23.06 700,00 PLN 4400,00 PLN
24.06 - 30.06 600,00 PLN 3600,00 PLN
01.07 - 31.08 700,00 PLN 4400,00 PLN
01.09 - 15.10 600,00 PLN 3600,00 PLN
Kaucja 3000,00 PLN 3000,00 PLN

 

OPŁATY DODATKOWE:

Skipper = 280 pln / dzień

Zmiana pościeli = 50 pln dla 2 osób

VHF ręczny 5W = 100 pln / 1 szt. jednorazowo do tygodnia

Spinaker = 500 pln za min tydzień (dotyczy również dodatkowych żagli przednich)Wędka morska do trollingu = 100 pln za szt.

*Jednorazowa opłata serwisowa (przygotowanie jachtu) = 280 pln

*Czarter wyłącznie dni weekendowych + 20%

Cesarska Przystań Jachtowa, Gdańsk, ul. Dokowa

zawsze w kontakcie

Dane kontaktowe

+48 507 015 141

irs@irsapartments.pl

Biuro

ul. mjr Hubala 14

80-289 Gdańsk

Siedziba

ul.Kasztanowa 16

83-330 Żukowo

Marina

ul. Dokowa
80-863 Gdańsk

pełny kontakt