czarter jachtów

Nasze jachty

s/y IRS CHALLENGER
zoom

s/y IRS CHALLENGER

Jacht z sportowym rodowodem przygotowany do pływania w każdych warunkach wyprodukowany w 1985r stoczni DEHLER YACHTBAU GMBH wg projektu holenderskiej pracowni projektowej E.G. VAN DE STADT & PARTNERSB.V. jako typ OPTIMA 101. Legendarny Dehler 34 był przed laty pierwszym w swojej klasie prawdziwym jachtem performance cruiser, komfortowym i niezwykle sprawnym w żegludze z zacięciem regatowym. Jednostka jest w świetnym stanie technicznym. Przed zakupem przez IRS jednostka nie była czarterowana a miała dotychczas tylko dwóch właścicieli z czego pierwszy właściciel posiała jacht przez 30 lat pływając tylko prywatnie. Drugi właściciel odkupił od pierwszego w roku 2015. W 2005 roku wymieniono napęd (silnik, wał, śruba) na nowy mocniejszy 28KM Beta Marine BD1005 z trójpłatową składaną śrubą napędową. Po zakupie w 2015 r. został wymieniony drewniany kokpit, lazy jack, 2 akumulatory AGM 100Ah, 1 akumulator kwasowo ołowiowy 100Ah, oraz wykonano na zamówienie bramkę rufową z uchwytami na wędki morskie. Dodatkowo jacht otrzymał najnowszą elektronikę nawigacyjną Simrad NSS EVO 2 Wifi z radarem szerokopasmowym 3G, oraz sondą 50/200Khz, nowe radio Simrad RS35, nowego autopilota Raymarine ST2000+ sterowanym bezprzewodowo, tratwę 6 osobową, oraz zestaw solarów 2x100w.
W roku 2018 nowy właściciel zakupił nowe wyposażenie pirotechniczne, ratunkowe i uzupełnił wyposażenie wg przepisów karty bezpieczeństwa SOLAS wraz z EPIRB, AIS (odbiór i nadawanie), NAVTEX i nowy panel sterujacy przy stoliku nawigacyjnym + przetwornica zapewniająca napięcie 230V. Gruntownie zostaly wymienione przewody elektryczne na całym jachcie z nowoczesną rozdzielnicą pradu i łądowarką.
Llinia podwodna jest regularnie oczyszczona i malowana przed sezonem antyfoulingiem SeaJet, wymieniono również w roku 2017 łożyska steru, oraz uszyto nową szprycbudę a w roku 2019 wymieniono szybki i dodano nowe przestrzenne. Na jachcie jest dużo nowych i praktycznych kieszeni , które uatwiają eksploatację.

Port macierzysty: Gdańsk a miejsce postoju to Przystań GALION Gdańsk Górki-Zachodnie ul. Stogi 20.

Jacht to dwukabinowy żaglowy jacht pełnomorski klasy OPTIMA 101 o ożaglowaniu SLUP – klasa projektowa A, przeznaczony dla 6 osób do żeglugi całodobowej w pełnym morzu. Posiada w sumie 7 miejsc do wygodnego spania. Maksymalna ilość osób na pokładzie do żeglugi dziennej = 8 osób w strefie przybrzeżnej. Jacht odnosi sukcesy regatowe z załogą IRS SAILING TEAM.

Numer rejestracyjny: POL 15573

 

48,5 m2 

8 osób

2

 

powierzchnia podstawowa ożaglowania
max ilość załogi
liczba kabin
opis i rezerwacja
wyposażenie i udogodnienia
warunki oraz umowa
cennik
lokalizacja

Terminy czarteru = od początku kwietnia do końca listopada, w pozostałych miesiącach w zalezności od pogody- na zapytanie.

W sprawie szczegółów wynajmu prosimy o kontakt:

irs@irsapartments.pl lub tel. +48 507 015 141

KRÓTKI OPIS JACHTU

Pełnomorski jacht żaglowy s/y IRS CHALLENEGER (Ex. SAILFISHER), klasy OPTIMA 101, typ. DEHLER 34’

 

Wymiary główne

Długość całkowita                  -           10,10 m

Długość na linii wodnej          -           08,50 m
Szerokość                               -           3,40 m
Zanurzenie                             -           1,70 m

 

Ożaglowanie

Powierzchnia podst. Żagli      -           27,5 +21=48,5 m2

Grot w lazyjack’u,

Genua na rolerze + fok marszowy + fok sztormowy i blister mogący pracować też jako spinker + spinakerbom

Wyposażenie standardowe:

Silnik:   Beta Marine 28 KM; zbiornik paliwa 60 litrów + kanistry 10l i 20l.

Nawigacja: log, echosonda, wiatromierz,  GPS, Odbiornik prognoz pogody NAVTEX TARGET PRO-Plus, MAPA Bałtyk + 44 XG N, Ploter SIMRAD NNS7 EVO2 i sondą 50/200Khz, Sonar INTERPHASE, Radar szerokopasmowy SIMRAD 3G, Radio stacjonarne VHF SIMRAD RS35 z DSC AIS, Autopilot Raymarine ST2000+, nadajnik i odbiornik systemu AIS, inwerter prądu + elementy po remoncie jak niżej.

Hotelowe: dwie dwuosobowe kabiny, niezależne ogrzewanie postojowe TRUMATIC,  kuchnia gazowa, lodówka 45 l, zlewozmywak,  łazienka z WC, zbiornik wody 100l, radio z odtwarzaczem CD, Telewizor led Samsung 32”

Bezpieczeństwo: Tratwa ratunkowa na 6 osób typ AIRMAR 2015, pirotechnika 12 szt. rac + pławka dymna pomarańczowa 1 szt., kpl. tradycyjnych pasów ratunkowych, Kamizelki ratunkowe morskie SOLAS ze światełkiem ratunkowym SOLAS , Kamizelki asekuracyjne,  szelki bezpieczeństwa, Koło ratunkowe 2 szt. + pławka świetlna + tyczka z flagą + linka na bębnie

Kokpit: szprycbuda,

Pozostałe wyposażenie: Kotwica zapasowa typ D 20kg, łańcuch kotwiczny 10m 5mm, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, oświetlenie wewnętrzne i nawigacyjne, szperacz, nóż żeglarski + kula kotwiczna 2 szt. + stożek 1 szt., latarka strugoszczelna 1 szt., lornetka z namiernikiem i kompasem podświetlanym DELTA SAILOR 7X50 C1, reflektor radarowy MED. SOLAS, lina holownicza fi20 (siła zrywająca 4 513 [daN]), Apteczka SOLAS,

W roku 2022 jacht przeszedł generalny remont w trakcie którego wykonano:

1. Remont części podwodnej z aplikacją ochrony antyosmozowej + antyfouling regatowy + wymiana łożysk i uszczelnienień linii wału oraz log eletroniczny z pomiarem temperatury wody.

2. Kompletna wymiana takielutku stałego i ruchomego wraz z masztem producenta SPARS

3. Nowe żagle grot i fok regatowy projektu Piotra Adamowicza z żaglowni Apollo.

4. Zdublowany system autopilota do awaryjnego rupmlowego Raymarine 2000 dodano profesjonalny hydrauliczny, precyzyjny system autopilota SIMRAD HLD wraz z kompasem satelitarnym HS60, komputerem pokładowym NAC-3 oraz wiatromierzem i wyświetlaczami IS42 i AP44. Możliość sterowania zdalnego z pilota personalengo. Po zmianach na mapie jst widoczne COG oraz HEADING umożliiwjące precyzyjne sterowanie jak też radar pozyskał pełne funkcje MARPA co pozwala na bezpieczniejszą żeglugę w trudnych warunkach.

5. Remont kompleksowy układu sterowego z dodatniem granicznika wychylenia płetwy steru.

6. Remont instalacji PV z nowym regulatorem fotowoltaiki VOLT RS485 z rejestracją pracy paneli i zużycia prądu.

7. Nowe akumulatory 3 x 100 Ah i ładowarki odzielnie na akumulator silnikowy + 2 bytowe.

8. Remont układu zasilania paliwem silnika wraz ze zmianą pompy ręcznej odpowietrzania systemu.

9. Wyposażenie jachtu w system sygnały dzwiękowego tyfon + nowa instalacja elektryczna świateł nawigacyjnych.

10. Wymiana analogowego kompasu pokładowego.

11. Odnowienie mebli w messie.

12. Wymiana pompy wody słdkiej.

13. Podłączenie pompy wody słonej do kambuza oraz kokpitu.

14. Remont instalacji kingstona.

15. Dokładne uszczelnienie kadłuba i przejść pokładowych.

16. Wymiana sztormrelingów i dodanie nowych witrochronów kokpitu.

17. Instalacja nowego witromierza i40.

18. Remont deski rozdzielczej stolika nawigacyjnego z dodaniem nowych gniazd ładowania USB oraz miernikami prądowymi.

19. Instalacja nowego ośietlenia pokładowego podsailingowego ASCOLED-SURFER.

UMOWA CZARTERU

 

 

Umowa czarteru zawarta w dniu …………………………….. 20...r. w Gdańsku pomiędzy Przedstawicielem Armatora (zwanym dalej Armatorem) IRS CAPITAL PIRS & Co. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (IRS CAPITAL Sp.k.) z siedzibą w: Żukowie 83-330, ul. Kasztanowa 16 oraz biurem handlowym w Gdańsku 80-289 ul. mjr Hubala 14, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców KRS nr 0000789032, NIP: 589-193-85-60 reprezentowaną przez: Roberta Marka Studzińskiego – Prezesa Zarządu Komplementariusza

oraz:

Panią/Panem ……………………….. zam. ……………, kod …………………………………………………., ul. ……………………………………………………………… nr …………………………, legitymującym się dowodem osobistym o nr …………………………, PESEL …………………..…….………., tel. ………………..……, e-mail.: ………………………  zwanym dalej Czarterującym.

1.         Przedmiotem czarteru jest jacht s/y IRS CHALLENGER (poprzednia nazwa s/y SAILFISHER), nr rej POL 15573, posiadający ważne dokumenty żeglugowe oraz aktualne ubezpieczenie jachtu.

 

2.         Czarterujący oświadcza że obowiązki kapitana na jachcie będzie pełnił Pani/Pan ………………………………………………………..……….. o uprawnieniach ……………………………………………………… numer …………………………………..……….. nadanych przez ………………………………………………………….…………  dnia ……………………………………. Fotokopia uprawnień jest załącznikiem do niniejszej umowy. Czarterujący prześle fotokopię uprawnień Armatorowi w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy lecz nie później niż 14 dni przed planowana data czarteru.

 

3.         Czarterujący oświadcza że obowiązki operatora radiotelefonu (SRC) będzie pełnił Pani/Pan ………………………………………………………..……………………..  o uprawnieniach operatora radio-telefonisty VHF numer ………………………………………………………………………….………….. nadanych przez Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty / RYA. Fotokopia uprawnień jest załącznikiem do niniejszej umowy. Czarterujący prześle fotokopię uprawnień Armatorowi w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy lecz nie później niż 14 dni przed planowana data czarteru.

 

4.         Czarterujący oświadcza że załoga będzie liczyła w całości …. osób i w załączeniu do niniejszej umowy przedstawia listę załogi. Czarterujący prześle listę załogi Armatorowi w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy lecz nie później niż 14 dni przed planowana data czarteru.

 

5.         Czarterujący oświadcza że posiada/nie posiada ubezpieczenie OC Skippera zawarte w ……………………………………………………… o terminie ważności. Fotokopia polisy jest załącznikiem do niniejszej umowy. Posiadanie ubezpieczenia OC Skippera nie jest obligatoryjne ale zalecane przez Armatora.

 

6.         W okresie czarteru akwen żeglugi ogranicza się do obszaru Zatoki Gdańskiej i Morza Bałtyckiego i Cieśnin Duńskich pod warunkiem odpowiednich uprawnień Czarterującego do prowadzenia jachtu. Istnieje możliwość zmiany akwenu po uprzednim uzgodnieniu z Armatorem. Powoduje to zmianę ceny czarteru o koszty ubezpieczenia. Taką ewentualność należy zgłosić co najmniej 30 dni przed planowany terminem czarteru. 

 

7.         Termin czarteru od .. …………. 20.. godzina 17.00 do … …………….. 20.. godzina 10.00.

 

8.         Przekazanie i odbiór jachtu nastąpi w porcie w Gdańsku – GALION Gdańsk Górski-Zachodnie ul. Stogi 20.

 

9.         Czarterujący zapłaci za czarter Armatorowi kwotę …….. zł (słownie: ……. złotych). Kwota ta uwzględnia uzyskane rabaty.

 

10.      Opłata ta obejmuje czarter jachtu z kompletnym wyposażeniem żeglugowym, nawigacyjnym, kambuzowym i hotelowym, ubezpieczenie YC, OC i NNW, postój, wodę i prąd w określonym miejscu na terenie portu „Cesarska Przystań Jachtowa” , Gdańsk, ul. Dokowa.

 

11.      Dodatkowo Czarterujący zapłaci Armatorowi kwotę ………………………….………. zł za usługi dodatkowe jak niżej:

 

………………………………………………

………………………………………………

………………………………………………

………………………………………………

………………………………………………

………………………………………………

 

12.      Zaliczkę w wysokości ……. PLN za czarter Czarterujący wpłaci Armatorowi w nieprzekraczalnym terminie do dnia ….. 20.. na konto nr ......

 

13.      Pozostałą kwotę za czarter Czarterujący wpłaci Armatorowi w nieprzekraczalnym terminie 30 dni do dnia odbioru jachtu  oraz pozostałe ewentualne opłaty za usługi dodatkowe oraz 450 PLN opłaty ryczałtowej za przygotowanie i sprzątanie jachtu najpóźniej w dniu rozpoczęcia czarteru i przed przekazaniem jachtu gotówką lub przelewem na konto.

 

14.      Kaucję zwrotną w wysokości 5.000 zł (pięć tysięcy złotych), Czarterujący wpłaci Armatorowi najpóźniej w dniu rozpoczęcia czarteru na konto Armatora lub jako preautoryzacja na karcie płatniczej.

 

15.      Określone w pkt. 9 i pkt 10 oraz 11 Czarterujący wpłaci na konto Armatora z zaznaczeniem nazwiska osoby zamawiającej lub gotówką.

 

16.      Integralną częścią umowy czarteru są Ogólne Warunki Czarteru oraz cennik, z którymi Czarterujący zapoznał się potwierdzając to podpisem pod umową czarteru.

 

17.      W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Kodeksu Morskiego. Spory wynikłe z niniejszej umowy rozpatrywane będą przez sąd właściwy dla siedziby Armatora.

 

18.      Umowa ważna jest, gdy jest podpisana przez obie strony (również w postaci elektronicznej) i zostaną spełnione warunki pkt. 9 i 10.

 

19.      Umowa spisana została w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

 

 

 

Czarterujący:                                                                                                                                                           Armator:

 

 

 

_____________                                                                                                                                                    ____________

 

 

 

 

Czarter jest dostępny od początku kwietnia do końca listopada a w pozostałych mesiącach w zależności od pogody - na zapytanie.

Cennik 2024r.:

 

 

Termin Cena
Czarter jednodniowy Czarter siedmiodniowy
30.03.2024 - 07.04.2024 1.500,00 PLN 8.400,00 PLN
08.04.2024 -28.04.2024 1.000,00 PLN 5.600,00 PLN
29.04.2024 - 30.09.2024 1.500,00 PLN 8.400,00 PLN
01.10.2024 - 30.11.2024 1.000,00 PLN 5.600,00 PLN
     
Kaucja 5.000,00 PLN 5.000,00 PLN

Uwaga: normalny tydzień czarterowy jest sobota godz. 17.00 do piątek godz. 19.00 z możliością noclegu do soboty rano. Możliwa jest zmiana w uzgodnieniu z Armatorem.

  • Kaucja = 5.000 pln (jako wpłata na konto, nie przyjmujemy gotówki).
  • Skipper = 1.000 pln / dzień + opłaty za dojazd skippera i nocleg jeżeli nie nocuje na jachcie + wyżywienie lub 700 PLN za 6 godzin.
  • Jednorazowa opłata serwisowa (przygotowanie jachtu - transitlog) = 500 pln.
  • Zmiana pościeli = 100 pln dla osoby (poszewki na poduszki na jachcie są w cenie podstawowej transitlog).
  • VHF ręczny 5W = 150 pln / 1 szt. jednorazowo do tygodnia.
  • Blister, genaker = 1.000 pln za min tydzień (dotyczy również dodatkowych żagli przednich). W standardzie jest grot i genua.
  • Wędka morska do trollingu = 200 pln za szt. na okres do tygodnia.
  • Czarter wyłącznie dni weekendowe i świąteczne nie obejmujące całego tygodnia + 20% za weekend.
  • Advance Provisioning Allowance APA = 30% wartości czarteru w czarterze ze skipperem na poczet opłat portowych, paliwa, zaprowiantowania etc. uiszczane Skipperowi.
  • Zwierzę na jachcie = 500 PLN opłaty jednorazowe.
  • Rabaty: 2 weeks charter -5% oraz 10% za następny 3-ci week.
  • Czarter na regaty: +50% (dotyczy też kaucji i opłaty serwisowej) , w cenie szkolenie obsługi jachtu i przygotowania do regat ok 5 godzin wraz z treningiem na wodzie.
  • Szkolenie manewrów, szkolenie trymowania żagli i żeglugi w trudnych warunkach dla grup do 5 osób = 3.000 PLN za 8-10 godzin + paliwo, kambuz i koszty portowe.
  • Załogi dokonujące czarteru ze skipperem oraz korzytające ze szkoleń wnoszą zabezpieczenie w postaci kaucji = 500 PLN od osoby.

Gdańsk a miejsce postoju to Przystań GALION Gdańsk Górki-Zachodnie ul. Stogi 20.

zawsze w kontakcie

Dane kontaktowe

+48 507 015 141

irs@irsapartments.pl

Biuro

ul. mjr Hubala 14

80-289 Gdańsk

Siedziba

ul.Kasztanowa 16

83-330 Żukowo

Marina

Przystań GALION
Gdańsk Górki-Zachodnie, ul.Stogi 20.

pełny kontakt